niedziela, 11 sierpnia 2013

Sałatka z kurczakiem i mango

Przedstawiam mój dzisiejszy obiad: sałatkę z kurczakiem i mango. Niebanalne, ciekawe, słodko-kwaśne danie, idealne do przełamania drobiowej rutyny. Doskonale sprawdza się, gdy zostanie nam nieco pieczonego lub smażonego kurczaka z poprzedniego dnia. Szybkie i proste w wykonaniu, sycące , stanowi cały obiad. Na zdjęciu widoczna moja porcja, która baaardzo szybko zniknęła.




Składniki: (dla dwóch osób)
1 średnia pierś kurczaka
1 pomysł na kurczaka z patelni- pergamin
1 duży pomidor
1/2 puszki kukurydzy
sałata lodowa
1 mango
 mała garść pestek dyni
sos:
sok z 1/2 cytryny
1 łyżka octu balsamicznego
1 łyżka oliwy z oliwek
pieprz
sól

Kurczaka upiec lub usmażyć na patelni bez tłuszczu doprawiając według gustu (polecam dużo czosnku, pieprz, sól, zioła lub gotową przyprawę do kurczaka. Ja osobiście bardzo lubię kurczaka zrobionego w Pergaminie, ponieważ jest pyszny w smaku, a przy tym szybki w wykonaniu- mięsa nie trzeba wcześniej marynować ani przyprawiać). Sałatę porwać na kawałeczki, odsączyć kukurydzę, pomidora pokroić w kostkę. Mango obrać i pokroić w kostkę. Wymieszać warzywa i owoce w misce, posypać pestkami dyni. Ciepłego kurczaka pokroić w małe kawałki, dodać do sałatki. Wymieszać wszystkie składniki na sos, nie żałując pieprzu i soli. Sos może wydać się kwaśny, ale doskonale współgra ze słodkim smakiem kukurydzy i mango.  Polać nim sałatkę przed podaniem, dokładnie wymieszać i sprawiedliwie podzielić na dwie porcje!

Mam nadzieję, że będzie wam smakować, ja byłam bardzo pozytywnie zaskoczona efektem, na pewno jeszcze wiele razy wykorzystam ten przepis.



2 komentarze:

  1. Ale mi narobiłaś smaka na świętą noc... To powinno być karalne! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro też jest dzień, a przepis będzie tutaj na Ciebie czekał :D

      Usuń